Om oss

Måndagslycka är när rätt person arbetar på rätt plats

Vår vision

Vår vision är att skapa mer måndagslycka för våra kunder såväl som våra och deras medarbetare. Med måndagslycka menar vi den känsla som skapas när rätt person är på rätt plats, alla dagar i veckan, en känsla av utveckling, positivism, utmaning och tillväxt. Genom såväl rekrytering, bemanning som interimslösningar hjälper vi personer att hitta till rätt arbetsplats och därigenom skapar vi måndagslycka. Vi har hjälpt våra kunder och kandidater med det här många, många gånger och vi nöjer oss inte med mindre än så. 

Livsstilsanställning

Ett modernt sätt att arbeta.

Vi är helt övertygade om att vi människor presterar bättre när vi mår bra och att privatliv och arbetsliv är en helhet som går ihop. Detta kallar vi livsstilsanställning. Anställningen ska fungera med livsstilen. Livsstilsanställning är ett helt förhållningssätt. Det innebär möjlighet att anpassa arbetet efter livet och livet efter arbetet. Det handlar inte bara om antalet arbetade timmar eller var man arbetar rent fysiskt. Det handlar om något ännu viktigare – att se till arbetets innehåll. Att det blir utfört med kvalitet och omsorg och på ett hållbart sätt för alla inblandade parter. Det är ett långsiktigt, hållbart arbetssätt som vi kommer se mer och mer av i framtiden. Många av våra konsulter väljer att vara konsulter just av denna anledningen. Det passar deras livsstil samtidigt som det matchar många företags behov av medarbetare som kan och vill arbeta på olika sätt.

En optimal balans

Det är viktigt för oss på First Reserve att vara i framkant när det gäller att använda den senaste tekniken för att nå kvalitet i arbetet att hitta rätt kompeten och rätt personprofil. Tekniken tar hand om tidsödande och ofta enformiga arbetsuppgifter som tidigare inte var möjliga att utföra. Därtill tror vi på det mänskliga mötet och kraften i att vi är just individer och människor. Vi strävar konstant efter att nå den optimala balansen mellan teknik och människa i våra arbetsprocesser.

Våra medarbetare

Yvonne Pernodd

VD

Yvonne är vår VD och har 20 års ledarerfarenhet från olika VD positioner, senast som regionschef för Kantar i Norden och Baltikum samt VD för Kantar Sifo. Hon har en Master of Business Administration från Linköpings Universitet och fyller ständigt på med nya kurser för att bredda kompetensbasen. Yvonne drivs av en ständig nyfikenhet, positivism och vikten av att se hela människan.

0701 84 20 17

Hannah Cheadle

Rekryterare/Konsultchef

Hannah är Partner i First Reserve och har arbetat inom HR och rekrytering i över 5 år. Hannah har en bakgrund som ekonom och hennes specialistområden är inom ekonomi, HR och logistik. Hannah har arbetat med Executive Search och har erfarenhet av både specialistrekrytering samt högre chefsbefattningar. Hannahs huvudkompetens är att identifiera, söka upp och hitta rätt personer. Hannah är utbildad civilekonom och certifierad i tester och på fritiden har hon ett stort aktieintresse.

0707 95 60 21

Eva Persson

Head of Sales and Business Development

0707 89 93 28

Jeanette Ängehult

Ekonomiansvarig

Jeanette är vår ekonom sedan 2013 och har en lång erfarenhet inom redovisning och personaladministration. Hon har studerat fördjupad redovisning på FEI och är utbildad personaladministratör. Jeanette är även utbildad yogalärare och Ayurvedisk terapeut.

0708 25 44 87

Ebba Trollsten

Researcher

Ebba har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning. Hon arbetar som First Reserves reseacher och hjälper våra rekryterare att hitta rätt person till rätt uppdrag.
Med sin utbildning inom digital marknadsföring och många års branscherfarenhet bidrar Ebba också i arbetet med såväl hemsida och synlighet på Google. 

0702 79 05 11

Sofia Törnqvist

HR-specialist

Sofia arbetar som rekryteringskonsult och HR-specialist. Hon har lång erfarenhet av såväl rekrytering som övriga HR-frågor. Innan hon kom till First Reserve i augusti 2022 arbetade hon ca tretton år på flera olika HR-avdelningar som HR-partner med att ge stöd till verksamheternas chefer. Hon har arbetat inom både privat, kommunal, regional och statlig verksamhet. Dessförinnan arbetade Sofia inom bemanningsbranschen som konsultchef och rekryteringskonsult. Sofia är utbildad civilekonom med påbyggnad inom HR. Hon brinner för HR-frågor och har ett stort intresse för människor, relationer och hälsa.

0707 83 98 35