Snabbt och rätt – Hur jobbar vi med våra kunder?

Snabbt och rätt – Hur jobbar vi med våra kunder?

Vi är inte marknadens största rekryterings- och bemanningsföretag men vi är långsiktiga, vi har funnits i 20 år och vi levererar genom att försöka vara nära våra kunder. Varför är det viktigt?

Vi tror på att vara snabba – när du som företag behöver en konsult eller vill göra en rekrytering ska du slippa lägga mycket tid på att berätta vem du är och vilken kultur ni har – de delarna bör vi redan veta.

Vi vill inte bara vara snabba utan även snabba att göra rätt och för att säkra att en tillsättning blir rätt behöver vi veta så mycket som möjligt om bolagets kultur, unikitet osv.

Därför tror vi på att umgås, mötas på luncher, seminarier, fika, träffas även när vi inte har någon affär tillsammans just nu. När behovet uppstår kommer vi att vara snabba.

Tre tips hur vi tänker på våra kunder:

  1. Intresse på riktigt – är viktigt att vi faktiskt vill veta, vi är nyfikna och vågar fråga. Vi är närvarande och hör av oss med jämna mellanrum så ofta vi kan med inspiration och kunskap.
  2. Affärsutbyte – kan vi samarbeta med våra kunders, dela erfarenheter och kanske affärer är det ännu bättre.
  3. Snabbhet – när vi behövs ska det ske fort.

Det här synsättet gäller nog kunder i alla branscher – eller hur tänker du?

Dela:

Fler inlägg

Vikten av ett starkt employer brand

På dagens seminarium ”Jakten på kompetens är global -” presenterade Katarina Önell och Kotomi Ogi från Kantar, data från World Employer Branding Day som ägde

Därför är empatiskt ledarskap viktigt

Enligt forskning är empati en av de viktigaste egenskaperna för att vara en bra chef. Vi håller med, vi tror på att se människan och att det är viktigt att bry sig om sina medarbetare och kunder på riktigt. Här delar vi fem positiva effekter med empatiskt ledarskap.

7 viktiga uppgifter styelse

Styrelsearbete med mening

Vad är en styrelses uppgifter?  Den viktigaste uppgiften för en styrelse är nog trots att att Hjälpa VD att bli framgångsrik – Som VD är